Saturday, September 19, 2009

"RumaH terBuka" KuLim PerDana

RUMAH terbuka atau 'open house' sudah menjadi lumrah pada sambutan perayaan di negara ini termasuk sambutan deepavali, tahun baru cina, krismas dan paling istimewa pada sambutan Aidilftri sepanjang bulan Syawal.

Menurut wikipedia bahasa melayu pula, "

Rumah terbuka di Malaysia bermaksud sesuatu perayaan agama disambut oleh penganut pelbagai agama dengan tujuan memupuk persefahaman di kalangan rakyat Malaysia. Rumah terbuka tidaklah bertujuan mengembangkan agama kepada penganut agama lain. Biasanya rumah terbuka diadakan di padang atau di dalam dewan."

Pada perayaan seperti ini, tidak lengkap jika tiada rumah terbuka sehingga seluruh lapisan dan berbagai generasi masyarakat mengetahui istilah rumah terbuka yang menjadi amat sinonim buat pemimpin masyarakat, jabatan kerajaan dan swasta, individu , persatuan ataupun pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Cuma besar atau kecil dan berapa ramai tetamu terletak kepada perancangan, bajet atau jemputan sama ada di kalangan kakitangan di tempat kerja, ahli persatuan, jiran mahupun kawasan yang dijemput.

Berlainan pula konsep rumah terbuka di no 4 Kulim Perdana dimana tuan rumah tidak menjemput tetamu dan "merayakan' barang-barang di dalam rumah mereka.

Tiada apa yang dapat di lafazkan oleh tuan rumah no 4 Kulim Perdana.

Cermin terumpil

Hasil Seni Kopekan Pintu Grill

--------------------------

Tadaaa.. Ruang Tamu

Sudut dari bilik Eppa

In the middle of the room

Main Room of Yelli Fiancee

Pecahkan cermin almari.??

Che Selamah Middle Room (havoc)

Tuan rumah terbuka

Eppa Room Raiders..

Store Room..?

Che Ira Palace

Mangsa Rogol.. Terkopek dada..

MEdal of Rakan Muda


NikE Putih..

Semuga tuan-tuan rumah ni tabah menghadapi Hari Raya 2009..

SUmpah jadi ferrari kang budak pecah rumah nieh.. Abih barang hantaran aku kena kebas.. Sean John lagi tu.. Fuhh.. masin mulut aku.. tetiba ada ferrari depan umah minggu depan


Sekian.. Melaporkan Dari Kulim Perdana.. Live In Action

7 nuKiLan penDapaT:

Jard The Great said...

ya rabbiii!!! umah cik selamah ke tu?? =(

curigelap said...

ha'ah.. rumah dorang.. jadi lam kul 8-9 pagi.. 29 Ramadan..

cik seLamaH KunDang said...

aku malas menggunakan ayat lembut untuk org yg cam celaka sgt merosakkan umah kitaorang.thanks zam.ko tlg byk aritu..mood ry aku hilang semena mena memikirkan nk ngemas bilik nanti.

curigelap said...

huhuhu.. kemas bilik tak ralat sgt bai.. aku nak kena repair kerosakan motor ngan ganti cermin almari yang di pecahkn tu jer.. btw, aku yakin dorang akan cuba gak ntuk buat benda yg sama kali ke-3 sbb dorang dah tau selok-belok n barang2 dalam rumah tu.. just be caution n beware..

cik seLamaH KunDang said...

takut

eLy said...

saya sangat runsing..

QueenWizza said...

dem la pencuri2 tu. smoga diorg dpt 'balasan' cptt.

 
Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver