Monday, May 25, 2009

Sweet n Sour

Last week 23 dan 24 May, aku dan ely pergi ke terengganu untuk membawa pulang pesakit. Naik bas Shamisha.. GILA kentang.. Sempit daa kerusi dia.. Bukan pesakit biasa, tapi pesakit DVT (apa dVT tu?) pulang ke Kedah setelah 2 minggu lebih berada di sana. Banyak jugak perkara-perkara yang boleh kita pelajari apabila kita berada di hospital nieh. Antaranya, misi-misi yang comey-comey (kena belasah aa aku pas nieh), keadaan pesakit, kesibukan doktor dan misi, kesibukan pelawat dan pesakit dan macam-macam lagi lah.
Ok, aku tiba di Jerteh jam 5 pagi lebih. Tak lama menunggu, ayahku n ayah lan (pakcik sedara aku, ehh ye ke..) ambil kami berdua di stesen bas Jerteh. Sampai je di sana, bla.. bla.. bla.. pukul 7 lebih aku tidur.. zzzz .. bangun jer .. terus aku capai camera aku.. snap..snap.. so.. kat bawah nieh hasil dari snap aku sejurus bangun dari tidur.. hehehe..


Nieh sepupu aku, Khairun Nisa.. nak sama lak ngan nama aku.
Ok.. Next.. Bla..bla.. bla.. Kami pun bertolak ke Pasir Puteh.. Shopping time la.. Aku beli keporok sira jer.. Nak kasik kat bebudak ofis.. Beli key chain tak leh makan lak.. Ely ngan mak dan kakak aku pegi kedai jual tudung.. Lebih Rm100 kot dak ely nieh beli tudung..
Pastu lepak makan japs kat kedai ayah lan..

Saja je letak gambar mak aku.. Hohoh.. She's the only one my precious mom in the world..
Abih jer sumer aktiviti yang menggemukkan dan menghabiskan duit.. Kami bertolak ke Kole Tengganu kiter.. Hohoh.. time to sleep.. Bla.. bla..bla.. kami dah sampai.. check in kat Seri Intan Resort kat ngan Pantai Batu Burok.. Petang tu saje jenjalan kat pantai.. hehehe
Kelihatan pesakit sedang di pimpin tangannya.
Keesokan pagi.. zooomm pergi ke Hospital Sultanah Nur Zahirah Kole Tengganu.. Dah ambil sampel darah.. Lepak makan jap kat cafe hospital nieh.. huhuh..
Pembantu pesakit, berbaju biru kantoi menolak pesakit apabila kerusi roda tersekat di celah-celah lubang longkang..
Apa lagi ye... Hah.. Dah dapat ketupusan dalam jam 1 tghari.. Cabutttt balik aa ke Kulim.. Selamat sampai di Kulim jam 8 malam.. Hohuhuo.. Adiosss didas

1 nuKiLan penDapaT:

eLy said...

cute sgt..

 
Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver